sobota, 24 stycznia 2015

Anioł

Guardian Angel Rolf Jacobsen I am the bird that flutters against your window in the morning, and your closest friend, whom you can never know, blossoms that light up for the blind. I am the glacier shining over the woods, so pale, and heavy voices from the cathedral tower. The thought that suddenly hits you in the middle of the day and makes you feel so fantastically happy. I am the one you have loved for many years. I walk beside you all day and look intently at you and put my mouth against your heart though you’re not aware of it. I am your third arm, and your second shadow, the white one, whom you cannot accept, and who can never forget you.

wtorek, 2 grudnia 2014

Dieta paleo

PEŁNA LISTA POKARMÓW, KTÓRE NALEŻY WYKLUCZYĆ I KTÓRE MOŻNA SPOŻYWAĆ ZGODNIE Z PROTOKOŁEM AUTOIMMUNOLOGICZNYM POKARMY, KTÓRE MOŻNA SPOŻYWAĆ Warzywa karczoch, rukola, szparagi, bok choi, brokuły, brukselka, kapusta, kalafior, seler, botwina, ogórek, fenkuł, zielona fasola, jarmuż, por, sałata, grzyby, rabarbar, zielony groszek, szpinak, kabaczek, rzeżucha WARZYWA KORZENIOWE Buraki, marchewka, seler korzeniowy, klębian kątowy (jicama), cebula, pasternak, rzepa, rzodkiewka, brukiew, szczypior, słodkie kartofle MIĘSO Wołowina, żubr, bizon, baranina, ryby, owoce morza, indyk, kurczak, kaczka, wieprzowina, królik, sarnina TŁUSZCZE Tuszcze zwierzęce, olej z awokado, olej kokosowy, olej z kaczki, smalec, olej z oliwek, olej palmowy, łój ROSOŁY I PODROBY Rosół na kościach Wątroba Nerki Serce OWOCE Jabłka, morele, awokado, banany, jeżyny, borówki, kantalup, czereśnie i wiśnie, mandarynki, kokosy, daktyle, winogrona, figi, grejfruty, guawa, spadź, kiwi, limonki, cytryny, mango, jagody, nektarynki, pomarańcze, papaja, gruszki, brzoskwinie, persymona, śliwki, ananasy, granaty, truskawki, maliny, arbuzy ZIOŁA Bazylia, liście laurowe, rumianek, szczypiorek, kolendra, koper, lawenda, cytronela, majeranek, mięta, pietruszka, rozmaryn, szałwia, estragon, tymianek INNE Ocet jabłkowy, ocet balsamiczny, mąka kokosowa, ocet z kokosów, daktyle, suszone owoce, miód, syrop klonowy, oliwki, łosoś, sardynki, tuna, ocet ze śliwek PRZYPRAWY Cynamon, goździk, czosnek, imbir, szafran, sól morska, szczypior, kurkuma POKARMY FERMENTOWANE Kefir z kokosów, warzywa fermentowane (marchewki buraczki itp.), kombucha, kapusta kiszona, kefir wodny POKARMY, KTÓRE NALEŻY WYELIMINOWAĆ ZBOŻA Amarant, jęczmień, kasza gryczana, kasza z ziarna pszennego, kukurydza, kamut, proso, owies, komosa ryżowa, ryż, żyto, sorgo, orkisz, teff, pszenica FASOLA I INNE STRĄCZKOWE Adzuki fasola, czarna fasola, groch, groch włoski, fasola półksiężycowa, fistaszki, fasola czerwona kidney, soja JAJKA Kurze, gęsie, kacze PSIANKOWATE Pieprz kajeński, papryka ostra, bakłażan, jagody goji, papryka, kartofle, słodka papryka, pomidory NASIONA Anyż, rzepak, kminek, chia, kolendra, nasiona kopru, len, musztarda, gałka muszkatołowa, mak, dynia, sezam, słonecznik, konopie ORZECHY Migdały, orzechy brazylijskie, orzech nerkowca, kawa, kakao, orzechy laskowe, orzechy pekan, orzech makadamii, orzechy włoskie POKARMY MLECZNE Masło, ser, śmietana, masło ghi, mleko, jogurt ALKOHOL LEKARSTWA NSAID Aspiryna, Ibuprofen, Naproxen INNE Karagen, chemiczne barwniki, guma guar, słodziki, stevia, zagęszczacze Leczenie choroby autoimmunologicznej to nie tylko wykluczenie niektórych pokarmów, ale też inne interwencje, które przyśpieszą proces gojenia i wpłyną korzystnie na wyeliminowanie procesu autoimmunologicznego. Oto inne zalecenia: 1.Stosować zdrowe produkty- Właściwa proporcje Omega-3/ Omega-6 kwasów wpłynie korzystnie na zmniejszenie procesu zapalnego w organizmie. Optymalny stosunek Omega-3 do Omega-6 kwasów wynosi 1:1. 2.Spożywać zdrowe organiczne mięso ze zwierząt karmionych na pastwiskach a także włączyć do diety inne produkty organiczne na tyle, na ile jest to możliwe. 3.Włączyć do diety więcej produktów uzdrawiających przewód pokarmowy, takich jak rosoły na kościach, mięso pochodzące z organów, ryby i olej kokosowy. 4.Unikać spożywania nadmiernych ilości cukru i skrobi. 5.Włączyć do diety pokarmy fermentowane, takie jak kiszona kapusta, kombucha, kefir z mleka kokosowego i probiotyki. 6.Zapewnić organizmowi właściwy poziom witaminy D poprzez przyjmowanie suplementów, a także ekspozycję na światło słoneczne. 7. Zwalczać stres Nie brać na swoje barki za dużo obowiązków Polecana aktywność fizyczna: spacery na świeżym powietrzu, medytacja i joga. 8. Spać 8-10 godzin dziennie w ciemnym pomieszczeniu.